DARDO Instituto do Deseño e das Artes Contemporáneas

Packaging e cintas de IBM

 

EE.UU., 1914-1996. Deseñador gráfico e director de arte.

Packaging e cintas de IBM

Fabricante: 
IBM

Packaging e cintas de IBM, ca. 1972

O labor de Paul Rand foi fundamental no desenvolvemento da marca IBM. O logotipo converteuse na peza chave do seu rebranding. Rand traballou coa tipografía City, que fora deseñada en 1930 por Georg Trump. Aínda que o logotipo non deixou de evolucionar, desde os primeiros deseños que se presentaron en versións perfiladas ata o seu coñecido deseño a raias, que primeiro foron trece e máis tarde oito. Paul Rand confesou terse inspirado nun documento que viu no seu banco e asinado con raias que o protexían de falsificacións. As raias uniformaban as tres letras e evocaban as terminais de vídeo, que entón era o futuro. O packaging convértese así en clave do desenvolvemento visual da marca, primeiro cunhas caixas negras e azuis onde se repetían as letras maiúsculas en maxenta, azul e verde e nos anos setenta xa co logotipo de oito raias en caixas laranxas. Paul Rand foi tamén o deseñador do coñecido cartel Eye-Bee-M de IBM, fiel á súa intención de que o espectador participe da solución. A lectura dual, neste caso a partir de interpretar como soan as siglas da compañía en inglés, permítelle proxectar neste sinxelo xeroglífico a esencia de IBM dun modo menos ríxido.