DARDO Instituto do Deseño e das Artes Contemporáneas

Galicia

 

A Coruña, 1978 

Artista e ceramista

Nordés

Porcelana, pigmentos cerámicos e cabo de esparto/medidas variables

Esta obra forma parte dun conxunto de pezas que configuran o proxecto Portas do mar realizado en 2021. O seu título, Nordés, fai referencia ao vento característico do clima atlántico pero a obra remite principalmente á comunicación. As pezas que a compoñen conteñen as marcas dos mariñeiros, "marcas poveiras", un sistema de comunicación visual empregado polos pescadores de Póvoa de Varzim (Portugal) durante séculos. Ademais, a través da apropiación desta escritura primitiva, as siglas do nome propio da ceramista transfórmanse en remo, gaivota e anzol reproducidas a man, como un esgrafiado, sobre a porcelana.

 

Santiago de Compostela, 1971

Artista

Class of the 2013

Pancartas de lona plástica impresas. 500x85 cm

Suso Fandiño revisa algunhas das correntes e imaxes icónicas da historia e a historia da arte para reinterprelas, outorgando sempre novos significados que esconden unha lectura irónica, humorística e crítica. Emprega o apropiacionismo, a seriación, a idea do cómic e a cultura de masas creando imaxes nunha primeira ollada afables que cando observamos por segunda vez esconden mensaxes, reflexións e críticas sobre a sociedade contemporánea. Con ironía, Fandiño utiliza o texto e imaxes instituidas dentro diso que denominamos "contexto da arte" para destilar novas posibilidades e sentidos metafóricos sobre a figura do autor e a súa relación co espectador. Nunha primeira mirada o seu discurso parece fácil, mesmo obvio, pero é nesa pretendida obviedade onde configura a súa radicalidade ante un sistema demasiado correcto. 

 

Fene, 1955

Deseñador

Expresión Atlántica

Expresión Atlántica. Arte Galega dos 80. X. Antón Castro. Editorial Follas Novas, 1985

Formado en deseño en Barcelona, Alberte Permuy funda en 1992 a empresa Permuy Asociados, conformada por profesionais que abarcan diversas áreas de actividade: produción, impresión, identidade corporativa, deseño editorial, branding, logotipos, deseño institucional, de páxinas web e multimedia. O traballo de Alberte Permuy destaca polo seu compromiso coa cultura galega e a procura de símbolos que a identifiquen. As súas creacións foron expostas en diferentes mostras de deseño gráfico en Lisboa, Atenas, Xangai, o MARCO de Vigo ou o Reina Sofía madrileño. Tamén é coñecido pola creación de Xubi, a mascota do Xacobeo dende 2010, e de entidades corporativas para organismos como a Xunta de Galicia ou o Concello de Santiago de Compostela. Neste caso ocúpase da portada do libro Expresión Atlántica, onde Antón Castro fai un repaso pola arte galega dos anos 80. Conformada a modo de colaxe, a portada destaca polo emprego de cores vivas que contrastan entre sí e unha forma antropomórfica que aporta dinamismo á composición, deixando entrever parte desa plástica da icónica xeración Atlántica ao tempo que reforza o seu carácter plural.

 

 

 

Vigo, 1948 – 2001

Pintor e deseñador gráfico

Cartel Vigo O Porto Atlantic

Francisco Mantecón destacou como artista expresándose a través de diferentes técnicas e linguaxes. Fixo carteis e deseños publicitarios para entidades culturais, para organizacións políticas e sindicais e para empresas como Terras Gauda ou Conservas Alfageme. No mundo editorial, traballou para Galaxia, deseñando coleccións como a Dombate de poesía e portadas como as da colección editada nos anos 80 de narrativa; deseñou a colección Cómplice de Edicións do Cumio, os Clásicos Galegos da editorial Sotelo Branco, varias series de Ir Indo Edicións, ou a colección Ferros de Xerais.

 

Vigo, 1948 – 2001

Pintor e deseñador gráfico

Deseño do libro Fumareu

Fabricante: 
Editorial Galaxia

Francisco Mantecón destacou como artista expresándose a través de diferentes técnicas e linguaxes. Fixo carteis e deseños publicitarios para entidades culturais, para organizacións políticas e sindicais e para empresas como Terras Gauda ou Conservas Alfageme. No mundo editorial, traballou para Galaxia, deseñando coleccións como a Dombate de poesía e portadas como as da colección editada nos anos 80 de narrativa; deseñou a colección Cómplice de Edicións do Cumio, os Clásicos Galegos da editorial Sotelo Branco, varias series de Ir Indo Edicións, ou a colección Ferros de Xerais, á que pertence este libro. Nesta portada aprécianse algunhas das súas sinais de identidade como o emprego de formas xeométricas e a preferencia polo monocromo.

 

Deseñador.

A Coruña, 1949.

Luis Seoane. Obra poética

Fillo do polifacético Isaac Díaz Pardo e alumno de Luis Seoane —que será unha influencia fundamental como tamén o será José Martínez Guerricabeltia, creador e director da editorial parisina Ruedo Ibérico e gran coñecedor da tipografía contemporánea—, Xosé Díaz naceu nun mundo de formas, gráficas, deseño e industria. Graduado en Filosofía e Letras pola Universidade de Santiago de Compostela, foi membro fundador de Grupo Revisión e en 1995 emprende a súa traxectoria en solitario con Imago Mundi Deseño. Seguindo o seu particular linguaxe analítico, Xosé Díaz da forma á portada do libro Luis Seoane. Obra poética editado por Edicións Do Castro, onde xenera unha sorte de retícula que emprega a repetición, as formas xeométricas e a combinación da cor e a escala de grises como recursos plásticos.

 

Deseñador

A Coruña, 1949.

O misterio das badaladas

Fillo do polifacético Isaac Díaz Pardo e alumno de Luis Seoane —que será unha influencia fundamental como tamén o será José Martínez Guerricabeltia, creador e director da editorial parisina Ruedo Ibérico e gran coñecedor da tipografía contemporánea—, Xosé Díaz naceu nun mundo de formas, gráficas, deseño e industria. Graduado en Filosofía e Letras pola Universidade de Santiago de Compostela, foi membro fundador de Grupo Revisión e en 1995 emprende a súa traxectoria en solitario con Imago Mundi Deseño. Xosé Díaz ilustra aquí a portada do libro O misterio das badaladas de Xabier P. Docampo, servíndose de tres elementos chave: un reloxo, campás e a fachada dunha igrexa, elementos que compoñen un diálogo entre sí mentres manteñen a súa independencia, reforzada pola neutralidade dun fondo laranxa que imprime un carácter case onírico ao conxunto.

 

A Coruña, 1949.

Deseñador

Deseño do disco Fonte do Araño de Emilio Cao

Fillo do polifacético Isaac Díaz Pardo e alumno de Luis Seoane —que será unha influencia fundamental como tamén o será José Martínez Guerricabeltia, creador e director da editorial parisina Ruedo Ibérico e gran coñecedor da tipografía contemporánea—, Xosé Díaz naceu nun mundo de formas, gráficas, deseño e industria. Graduado en Filosofía e Letras pola Universidade de Santiago de Compostela, foi membro fundador de Grupo Revisión e en 1995 emprende a súa traxectoria en solitario con Imago Mundi Deseño. Nos anos 70 deseña pezas para Sargadelos e produtos gráficos como este disco de Emilio Cao. Iniciador da corrente celta e pioneiro na recuperación da arpa dentro da música tradicional galega como instrumentista dos primeiros cantantes de Voces Ceibes, Emilio Cao presenta o seu primeiro disco titulado Fonte do Araño, fundamental para entender a evolución da música en Galicia. Neses anos setenta, como sinala Pepe Barro, prodúcese tamén unha celtización gráfica popular da que é un exemplo paradigmático este disco deseñado por Xosé Díaz, basado na forma do castro de Armea pero cun aire marcadamente pop.

 

Directora creativa

Material gráfico para Martínez Otero

Fabricante: 
Unconventional London

Nuria Carballo é deseñadora e directora creativa con experiencia internacional en varios sectores como creadora de novas ideas, conceptos e marcas audaces. O estudo do que é fundadora, Unconventional London, é unha firma de innovación, deseño e comunicación con sede en Londres e oficinas en Nova York, Shanghái, Madrid e Lisboa. O seu traballo analiza as tendencias da industria, as relacións e as necesidades sociais para mirar cara ao cambio e propor novas lecturas ou solucións. A creatividade está incentivada pola procura e análise de todo aquilo que a rodea, pero tamén pola atracción de sectores como a poesía, o cinema, a música ou a filosofía, entre outros, que estimulan a asociación de ideas para establecer novas abordaxes creativas. Aliada coa firma galega de fabricación de mobiliario e interiorismo Martínez Otero, Nuria Carballo deseñou diferentes propostas gráficas para a marca unindo os seus potenciais para lograr o equilibrio entre sobriedade e clasicismo.

 

(Xinzo de Limia, 1938 - Vigo, 2019)

Deseñador, editor e publicista.

O Pelegrín

Deseño da mascota e logotipo do Xacobeo 93

Luis Carballo foi un publicista e deseñador ourensán referente no sector. No ano 1959 fundou a súa axencia de publicidade e realizou importantes campañas para a moda galega, sendo o clásico eslogan "La arruga es bella" para Adolfo Domínguez unha das máis mencionadas. Foi tamén fundador da revista Galicia Moda, referente no sector textil dos anos 80. Un dos seus traballos máis icónicos é O Pelegrín, a mascota do Xacobeo de 1993 que supuxo un impulso para o Camiño de Santiago, converténdose en todo un símbolo e alcanzando o recoñecemento internacional. Foi reproducido en todo tipo de formatos: en pins, camisetas, gorras, souvenirs... Desde a sinxeleza dos trazos e a síntese formal, representa a prototípica imaxe dos peregrinos xunto co bastón e a cabaza. Trátase dun deseño alegre, colorido e rompedor que logrou situar o Xacobeo no foco de atención mediante formas xeométricas simples e rotundas.

Páxinas